Infotainment Biografie Paul Meert

paul meert

Infotainer

Infotainment-stichter Paul Meert, Infotainer van het eerste uur

Met twee voeten in de bedrijfswereld en NU al vele jaren de werkvloer als podium

Paul Meert is de bezieler van het unieke Infotainment concept. Zijn carrière startte hij bij gevestigde waarden zoals Hewlett-Packard, Siemens en het vroegere Union-Minière (nu Umicore). Hij ontwikkelde met TMI een unieke aanpak in time en service management, waarmee hij internationale bekendheid verwierf. Zijn jarenlange ervaring in het bedrijfsleven vormt vandaag de basis voor de gebruiksklare expertise van Infotainment.

Tijdens zijn bloeiende loopbaan was hij zelf vanop de eerste rij getuige van strategische veranderingen en transformaties. Het motiveerde hem om bedrijven ondersteuning te bieden bij de communicatie van moeilijke boodschappen en complexe transformatieprocessen. Opportuniteiten werden niet of onvoldoende gegrepen. Veranderingsprocessen bleven vaak steken in intenties – zonder effectieve ROI of meetbare langetermijnresultaten.

Infotainment werd opgericht met één doel: transformaties aangrijpen om snel meetbare meerwaarde te creëren. Zowel op het gebied van de naakte cijfers als op het gebied van menselijk kapitaal.

Rijke ervaring, gerenommeerde klanten

Het unieke Infotainment concept werd én wordt enthousiast onthaald door ondernemers, bedrijven en het brede publiek. Willem Duys noemde Paul Meert “De Toon Hermans van de opleidingen”. Frans Crols beschreef hem in Trends dan weer als “De John Cleese van de bedrijfswereld”.

Meer dan een half miljoen mensen volgden inmiddels zijn Infotainment sessies. Van kmo’s, vzw’s en organisaties in de zorgsector tot gerenommeerde multinationals met een wereldwijde strategie. Talloze prestigieuze nationale en internationale ondernemingen deden een beroep op zijn diensten.

Niet alleen in de bedrijfswereld, maar ook bij de overheid vormde Paul Meert risico en onzekerheid om tot opportuniteiten met een ijzersterke return-on-investment. Ook in het buitenland. De British Medical Association, de Metropolitan Police en zelfs Schotland Yard versterkten zich met efficiënte Infotainment sessies.

Gewaardeerd en gevierd auteur

Paul Meert schreef en publiceerde verschillende succesvolle boeken over thema’s die nauw aansluiten bij de kern van Infotainment. U kunt ze eenvoudig bestellen via de Publicaties-pagina:

  • De tijd van de klant (vertaald naar het Frans, Spaans, Italiaans en Portugees)
  • NU-management (ook bekend als Instant Quality Management)
  • Verandering vraagt géén tijd – Infotainment in de interne communicatie en organisatietransformatie (derde druk in het Nederlands, tweede druk in het Frans)
  • Geen tijd? Leef NU! – 250 tijdstillers voor onthaasting (vierde druk in het Nederlands)

Daarnaast was Paul actief als gastdocent “Strategische Interne Communicatie” aan verschillende Belgische en buitenlandse universiteiten.

Staat uw bedrijf voor een ingrijpende transformatie? Grijp de kans en versterk uw onderneming. Contacteer Paul Meert en ontdek de unieke aanpak van Infotainment.

Referenties

Honda
dvv
Bpost
rabobank
axa
ING