Case 8: Belgacom Corporate Customer Divisie (900p)

Case Belgacom

“Klantgerichtheid én kwaliteit”

Opzet: Kick-Off voor deze nieuwe tweetalige afdeling en start van de kwaliteitsacties, trainingen én begeleiding tot het behalen van de ISO norm na een jaar. (wat ook gebeurde)

Alle deelnemers werden op een vrijdag samengebracht in de Elisabeth Zaal in Antwerpen.

Na de toespraak van de verantwoordelijken (Algemene directeur, HR en Interne Communicatie) én een introductie en voorstelling van de kwaliteitsbegeleiders, die de maandag daarop startten met hun aanpak volgde er een motiverende “Infotainmentsessie” met de nadruk op persoonlijke kwaliteit en interne klantgerichtheid.

De uitgebreide receptie en drink achteraf werd door alle managers bewust gebruikt om het “Management by Walking around” in de praktijk te brengen en alle nog hangende en/of prangende vragen te beantwoorden. (nooit vragen toelaten tijdens de plenum sessie is een andere BI!!! Dit teneinde de al te bekende, doch niets zeggende of bijdragende “Ja, maar – vragen” en ‘stoorzenders’ bij voorbaat uit te schakelen)

Alle deelnemers kregen na afloop een herinneringsbrochure én “Double Bagger” sticker en op alle strategische plaatsen, net als de screensavers en het intranet werden passende kwaliteitsboodschappen geplaatst door de interne communicatieafdeling in samenspraak met de kwaliteitsverantwoordelijken.